Mitt London 2009 - part II


Jag utanför vårt hotell Hyde Park Radnor Hotel där jag skulle kunna tänka mig att bo igen vid nästa besök. Men självklart kan det vara roligt att testa något nytt också :)


Jag i en av de klassiska och fina telefonkioskerna

 
Enligt mig den inhägnade parken och bänken i Notting Hill :) Whopsie Daisys! Hahaha, I love it!


Notting Hill och en blå dörr :) På samma gata stötte vi på en dam med hennes otroligt charmiga hund som verkligen älskade människor. Jag blev helt kär!


Den fina gatan i Notting Hill där vi träffade på damen och hunden


Som de turister vi var besökte vi självklart den klassiska bokhandeln The Travel Bookshop ur den fantastiska filmen Notting Hill


På café Nero fikade/vilade vi efter en natt med lite sömn och en hel dag på stan innan bästa musikalen Thriller Live som vi såg på The Lyric Theatre, West End. Om du är i London rekommenderar jag verkligen att gå och se Thriller. Vi fick superbra platser i mitten på andra raden som gjorde det extra personligt och bra!


Finfina kvarter där vi köpte Redken-produkter av en mycket trevlig herre


Det stora varuhuset Selfridges fina julutsmyckning. Detta var på måndagen, vilket syns på antalet människor på gatan utanför. Under helgen var det helt fullt med folk och man fick kryssa sig fram.


Världens bästa Catta på Oxford Street

 
Primark - Londons Ullared i mindre förpackning som enligt mig inte var någon större hit ;) och en fint utsmyckad gata som vi tyvärr inte hann mer än att ta kort på.


Londons gator är otroligt fina kvällstid och ger en härlig julfeeling!

Under vårt besök i London hann vi även med att besöka Moderna museet och bli tillsagd om att fotografering inte var tillåtet hela tre gånger haha. Vi åkte mycket tunnelbana, gick mycket, shoppade en hel del, skrattade massor och stormtrivdes :) Det blir definitivt fler besök i Englands huvudstad!

Love!

Kommentarer
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Härliga bilder på både dig och staden, längtar tills jag åker till London nästa gång :-)



Hoppas du har en mysig fjärde advent.



Kramar

2009-12-20 @ 16:48:27
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

VA? Gillade du inte Primark?? ME LÖÖÖVEHIHI!

2009-12-20 @ 19:15:54
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Mia

Anna: Ja, jag längtar också till nästa gång, gärna till våren! Fast helst av allt vill jag till New York i vår :) KRAAM



Petra: Njaaaa, vissa grejer möjligtvis, men lågprisvaruhus är inte riktigt min melodi :)

2009-12-27 @ 16:23:58
URL: http://kattenslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0