Skratt på Norra Brunn


Första delen av den här veckan (snart är det fredag igen!!) har gått i rasande fart med många aktiviteter. I måndags kom bästa Catta hem till oss på lite hämtmat från Forno Romano i Sickla, Penne Maestro närmare bestämt. Det är så gott! Vi tog det mest bara lugnt och kikade på tv och åt mina hembakta semlor såklart =) Tyvärr var de två bullarna som jag lämnat ofrysta i plastpåse över natten lite åt det torra hållet. Ingen fara direkt, men inte så goda som då de var nybakta. Catta fick däremot en av bullarna som jag tog upp ur frysen, och den tror jag var bättre :) Så ett tips är alltså att frysa bullarna direkt, även om man tänkt äta dem dagen efter.

I tisdags tog jag, älsklingen och Kompis bilen till Eskilstuna och Sundbyholms travbana för att titta på Tosca som skulle starta i första DD-avdelningen. Trots ett perfekt lopp i rygg på ledaren och fritt fram via open stretch så slutade hon "bara" fyra. Lite besvikna var vi trots allt efteråt eftersom hon fick ett så pass perfekt lopp. Men det är möjligt att den tuffa öppningen satte sig i benen på henne. Kompis skötte sig i alla fall exemplariskt bland hästar, människor och hundar. Mycket stolta föräldrar haha =)

Igår var jag, Catta och Linda och åt middag på Hotell Hellsten. Trevligt att träffa tjejerna hemifrån även i min numera hemstad. Catta och jag gick sedan vidare till Norra Brunn för att titta på stand up. Det var så otroligt roligt från början till slut, och jag rekommenderar er verkligen att åka dit om ni har vägarna förbi. De som uppträdde igår var David Batra, Jörgen Sjöberg och Marika Carlsson. De två sistnämnda för mig okända, men absolut lika roliga, om inte ännu roligare! Dit kommer jag att gå flera gånger, var så säkra!

Nej, nu är min lunch slut här. Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Tack så mycket! Känns liiite bättre idag iallafall så jag hoppas att jag snart är frisk igen.



Åh, dit måste jag också åka någon gång. Har aldrig blivit av bara men stand-up är så kul :) Jag brukar titta på raw på teve men det blir ju inte detsamma som att se det live.



Ha det fint! Kram kram

2009-02-19 @ 16:48:03
URL: http://carolineskriverdagbok.blogg.se/
Postat av: jessi

Vad roligt med Norra Brunn, härligt att umgås med vänner- det ger energi o glädje!

2009-02-20 @ 08:26:03
URL: http://) www.lyckoljus.blogg
Postat av: Caroline

I wish :( Febern vill inte ge med sig!



Ja absolut det vore kul att ses någongång, det är inte alls långt mellan oss. Jag har faktiskt bott i sickla förut, flyttade därifrån för ca två år sedan!



Det är det stora problemet med tidningar, att hinna med dem, men när du väl hinner så tycker jag att du ska prova family living. Den är mycket bra!



Trevlig helg! Kram kram

2009-02-20 @ 17:23:55
URL: http://carolineskriverdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0