Mitt 2008


Här kommer då min något försenade årskrönika för 2008!

Januari
Jag var helt besatt av den lantliga stilen och ville göra om i stort sett hela lägenheten. Som tur är gjorde vi inte det och nu är jag mer inne på det stilrena igen =)
Begravdes älskade morfar, ett mycket sorgligt men vackert avslut ♥
Började vi umgås med bästa Marcus och Stina igen efter ett uppehåll från Karlstadtiden.

Februari
Älsklingen fyllde år och han firades med pompa och ståt! Av mig fick han biljetter till Magnus Betnér och av mamma och pappa fick han bland annat ett chokladfondueset från Menu. Det sistnämnda har vi använt flitigt sedan dess. Mums!
Köpte jag mitt första Juicy Tubes i färgen Marshmallow Electro.
Bodde jag och älsklingen på hotell i Skövde med poolbad och hotellfrukost.
Åkte jag och älsklingen till Uppsala för lite shopping i en ny stad.

Mars
Fyllde jag 28 år och kvällen firades med våfflor och Magnus Betnér på China Teatern.
Såg jag och älsklingen kent i Gävle tillsammans med Catta, Andreas, Lena och Linda.



April
Köpte jag nya snittblommor i stort sett varje fredag för att fira helgen!
Var jag i Uppsala på nätverksträff med jobbet, mycket givande!
Var vi otroligt trötta på att hästarna åt upp alla våra pengar!
Bytte vi kamrem på bilen för ynka 8000 kr!
Hade vi årets första grillning hos världens bästa Martin och Madde!

Maj
Började jag min golfkarriär med en golfkurs för att försöka ta Grönt Kort.
Lade jag trall på vår balkong som genast blev mycket mer inbjudande! Sedan fortsatte balkongpiffandet med blommor, möbler och fina ljuslyktor!
Gick jag på sminkkurs på Make Up Store och blev otroligt nöjd med resultatet. Blev även väldigt nöjd över produkterna jag fick med mig därifrån =)

   

Juni
Fick vi rutan inslagen på bilen =(
Firade vi Sveriges nationaldag vid Skeppsbron med tusentals balonger!
Hejade vi på Sverige i fotbolls-EM!
Träffade jag söta Anna för första gången då vi tillsammans såg SATC-filmen.



Juli
Hade jag mina två första semesterveckor för året, ljuva minnen!
Hade vi en mysig picknick vid Årstaviken.
Kom bästa Tosca trea i finalen av Söndagsstoet, och glädjen var ett faktum!
Shoppades det en hel del =)

 

Augusti
Åkte jag till Gotland för första gången i mitt liv tillsammans med älsklingen och hans familj.
Hade jag mina två sista semesterveckor, då vädret tyvärr inte var det bästa.
Bjöd vi Martin och Madde på middag hemma hos oss!
Såg jag The Hives på Gröna Lund.

   

September
Såg jag Millencolin på Gröna Lund och var lagom sur efteråt =)
Möblerade jag om lite.
Klippte jag upp håret och började ha det lockigt istället för plattat. Efter klippningen var jag helt deprimerad och ville bara gråta =)

 

Oktober
Gick jag till tandläkaren för första gången på många år.
Höstpiffade jag balkongen med ljung, prydnadskål och ljuslyktor.
Kom världens bästa Kompis till vår familj, det bästa som hände under 2008!

   
 

November
Firade jag och älsklingen fem underbara år tillsammans!
Åt vi en underbart mysig frukost tillsammans med Martin och Madde.
Handlade precis som oktober väldigt mycket om världens bästa Kompis.
Målade jag några av våra möbler vita.
Var en bra månad på hästfronten, Tosca vann på V65 och spelmässigt gick det också bra, för älsklingen =)

   

December
Spenderade vi en helg i underbara Karlstad tillsammans med Kompis på hotell för första gången =)
Kastrerade vi Kompis och några ynkliga dagar följde, både hos Kompis och oss som hade dåligt samvete!
Vann Tosca på V75 för andra gången och lyckan var total!
Köpte vi en ny TV och ett hemmabiosystem!
Ville julstämningen inte riktigt infinna sig...
Hade vi en toppenmysig julafton i Borlänge och Sandviken.
Firade vi nyår uppe i Lofsdalen tillsammans med pappa. Tyvärr kunde inte mamma närvara så hon firade hemma tillsammans med hundarna och mormor =)

   


Det var mitt 2008! Jag önskar er alla ett underbart 2009!

KRAM!


Kommentarer
Postat av: Sandra Ekenstam

Vad fint hår du har :)

2009-01-12 @ 19:27:04
URL: http://piffad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0