Gnällig och ynklig


Är hemma från jobbet eftersom jag drabbats av massor av utslag i ansiktet efter att ha slutat använda kortison i ansiktet. Jag har använt kortison i säkert 10 års tid för att undvika röda utslag, men har nu alltså slutat helt efter att ha läst att man kan få rosacea av stark kortison i ansiktet.

Är såklart livrädd att det är rosacea jag har nu, men läkaren igår tyckte inte att det såg ut som det. Men jag känner mig ändå inte helt säker och vågar knappt börja använda kortison igen eftersom det förvärrar eventuell rosacea. Snälla säg att det inte är det, detta är inte roligt!

Var hos tandläkaren imorse och efter många om och men lyckades jag till slut laga den bakre nedre visdomstanden. Fick rejäla kväljningar efter första bedövningssprutan (?!?!) och blev tokskärrad av det. Men jag lugnade ner mig hyfsat och bestämde mig för att vi skulle fortsätta. Sedan tog inte bedövningen helt utan det ilade i tanden. Jag var envis och tandläkaren bedövade igen. Det ilade lite fortsatt, men inte så farligt och jag stod ut. Så nu är tanden lagad och jag är så nöjd! Nu sitter jag här jättebedövad trots att jag fick bedövningen för nästan två timmar sedan. Får se till att hålla tungan rätt i mun annars finns risk för bitmärken... känner nästan ingenting.

Nu ska jag gå ut med Kompis och försöka att möta så få människor som möjligt ute. Jag har verkligen inte självförtroende att visa mig ute såhär.

Avslutar med en lite trevligare bild än mitt gnällande här. Bild från middagen när mamma och pappa var här för någon helg sedan. Så gott blev det! Tack Anna för tipset om förrätten :)

 


Här ser ni förresten att vi lämnade tillbaka porslinet från Himla och köpte Mateus istället. Det blev gråa assietter och gråa skålar, mycket nöjd :) Tack för att ni var så eniga!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Snyggt! Det är den minsta storleken som utgår, inte den ni har. Tur va!

2009-05-05 @ 18:00:41
URL: http://fiabloggen.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Men vännen....Hoppas att det blir bättre och att självförtroendet hittar tillbaka. Alltid jobbigt när det är något i just ansiktet:(



Sköt om dig. KRAAM

2009-05-05 @ 20:53:00
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Sandrah

Åh vad duktig du är som har genomgått det hemska hos tandläkaren!! hurra för dig! hoppas att utslagen ger med sig nu också.... Kram!

2009-05-06 @ 00:16:11
URL: http://mylifeandme.blogg.se/
Postat av: Mia

Sofia: Vilken tur! Men jag trodde inte att det fanns mindre assietter med spetskant än de vi har?! Vilken diameter har dina? Kram



Madeleine: Tack så mycket, vad omtänksam du är! Jag har fått börja smörja med kortison igen för att få bukt på det. Har dock börjat med en lite mildare kräm än jag smort med tidigare. Tyvärr har den inte hjälpt så bra förut, men jag hoppas att den gör det nu. Du har rätt i att det är så jobbigt när det sätter sig i ansiktet eftersom det inte går att dölja :( KRAM



Sandrah: Ja hurra för mig! Det känns sååå skönt ska jag tala om :) Nu är ju inte rotfyllningen helt klar, men jag har gjort det värsta med den i alla fall, och nu ska jag inte (förhoppningsvis) till tandläkaren igen förrän efter sommaren. Kram

2009-05-06 @ 16:59:34
URL: http://kattenslilla.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Stackare, vad hemskt med en massa utslag, förstår att du inte känner dig på topp, aldrig kul nör man har en massa i ansiktet! Hoppas det försvinner illa kvickt! Duktig du var hos tandläkaren också, log när du beskrev din panik för kväljningen hos tandis ;-)



Så snyggt med ert porslin, superfint med grått och vitt tillsammans och kul att du gjore förrätten ;-)



Krya på dig!



KRAM

2009-05-06 @ 18:50:57
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0