Inte så HIMLA (hihi) roligt...


Berättade ju förut om sängkläderna från HIMLA som vi köpte och var så nöjda med. Nu har jag tvättat dem, och är inte så nöjd längre!! Titta hur de ser ut efter tvätt och torktumling...


 

Ser väldigt lyxiga och sköna ut va?! :(

Jag vet inte om jag är kinkig, men om jag betalar 900 kr för endast ett påslakan, så vill jag inte att de ser ut på detta vis utan att vara strukna?! Jag stryker i stort sett aldrig, och framförallt inte sängkläder. Det tar ju sådan tiiiiid, och den tiden lägger jag hellre på annat.

Läste i skötselråden att det stod att man skulle stryka/mangla dem fuktiga för att återfå slät yta. Suck!!!! Inga av mina billiga sängkläder är såhär skrynkliga efter enbart tumling. Nu blir det ju bara jobbigt varje gång vi ska tvätta dessa sängkläder. Väldigt besviken måste jag säga!

Överdriver jag?! Stryker/manglar ni era sängkläder?!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Åhh vad trist! Jag stryker aldrig, tvätt och torktumlare, sen får det va bra.

Kram

2009-05-09 @ 11:47:34
URL: http://angies.blogg.se/
Postat av: Malin S

Jag stryker och manglar aldrig (typ inte några plagg, ha ha). Jag torktumlar dock aldrig heller. Tror du att de kanske blir slätare om du hängtorkar dem ?! Väldigt trist att de blev såhär. Det ska ju liksom vara smidigt och inte en massa mangling som krävs.

2009-05-09 @ 12:30:38
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Sandrah

Jag manglar aldrig! Inte stryker heller för den delen. Möjligen i enstaka fall om det är någon skjorta eller så. Jag tvättar och hängtorkar, och innan jag hänger upp tvätten så brukar jag dra ut den lite så den blir slätare.

Men sängkläder? Neeeeej!

2009-05-09 @ 18:21:24
URL: http://mylifeandme.blogg.se/
Postat av: Anna

Nope, stryker aldrig, inte heller manglar. Har bara Lexington sängkläder och det är dom bästa jag vet. Rekommenderas starkt!

2009-06-11 @ 01:06:35
Postat av: Anonym

mm mysigt

2009-06-11 @ 01:12:40
URL: http://martinasvis.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0