Äntligen nya bestick



Nu har vi äntligen kommit oss för att köpa nya bestick! Har pratat om det så länge, men eftersom jag är världens mest veliga människa har vi inte kunnat bestämma VILKA bestick vi skulle köpa :) Jag tar på mig det...

Men efter att ha googlat och funderat och jämfört, ja till och med frågat om smakråd, så bestämde vi oss till slut för dessa skönheter.



Självklart kommer de från Iittala (det finns väldigt mycket Iittala hemma hos oss) och modellen heter Artik. Vi använder dem både som vardagsbestick och finbestick och är mycket nöjda!

Vad har du själv för bestick hemma? Klassiska från IKEA eller något annat?

KRAM

Kommentarer
Postat av: Malin S

Snygga! Vi har vardagsbestick från GENSE och finbesticken är nysilver, tror att de heter Fransk lilja. Har dessutom endel äldre arvegods bl a smörgåsbesticken Focus De luxe. De gillar jag skarpt.



Ang. badrummet så är ju frågan om vi ska välja svart/vitt stilrent eller skoja till det med t.ex turkost? Svårt att veta vad vi kommer trivas med i långa loppet. Badrum är ju inget man renoverar ofta precis.

2010-01-19 @ 11:19:44
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Sofia

Fina!



Jag är faktiskt ute efter nya bestick, vi har bara vardags från Ikea (dragon).

2010-01-19 @ 18:04:13
Postat av: Christer E

Åh, de där är ju så sjukt snygga, grattis! :)



Jag har Boda Nova Oval Steel, men letar ett par finbestick. För ett halvår sen fick häng på ett par Georg Jensen (Vivianna) i en butik inne i Söderhallarna och det var dessutom halva priset på dem.



Tänkte att jag skulle fundera över natten och när jag kom tillbaka dagen efter då jag bestämt mig så var ALLA kartonger slutsålda. Det svider fortfarande i magen, lite som att vara olyckligt kär.

2010-03-27 @ 14:16:38
URL: http://christerekman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0