Ny favorit - nachogratäng


Min nya favorit! Nachogratäng med guacamole och sallad

Igår kväll när jag inte visste vad jag skulle laga till middag tipsade min eminenta vän Anna om detta fantastiska recept. Sååå gott och verkligen en ny favorit här hemma. Lätt att göra och går hem hos de flesta skulle jag tro :)

Därför tänkte jag att jag skulle dela med mig av receptet till er fina bloggläsare! Jag hoppas att ni testar det och att ni berättar för mig vad ni tyckte :) Tack Anna för inspirationen ♥

400 - 500 gram köttfärs
1 påse tacokrydda
nachochips
1 rödlök
majs
paprika
coctailtomater
riven ost
1 burk philadelphiaost

1 burk guacamole
valfri sallad


Hacka lök och paprika. Bryn köttfärsen i stekpannan, ha sedan i löken och paprikan tillsammans med tacokryddan och lite vatten. Låt det puttra en stund tillsammans ♥

Bred ut philadelphiaosten i botten av en ugnssäker form. Häll köttfärsblandningen över. Skiva tomaterna och lägg ovanpå. Stick ner nachochipsen i köttfärsen och strö riven ost över.

Grädda i mitten av ugnen på 200 grader i ca 10 minuter. Servera med guacamole och valfri sallad och kanske några extra nachochips :)

Voilá!


Kommentarer
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Gott det ser ut och LÅTER urgott!!! Måste testas!



KRAM

2010-01-17 @ 19:23:53
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Maria - livet i Milano ☆

okej tack för tipset! =)

2010-01-18 @ 09:18:09
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Christer E

Jag brukar byta ut köttfärsen mot metallspån och ersätta guccan med trälim och sen kallar jag det för Machogratäng.

2010-03-27 @ 14:18:25
URL: http://christerekman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0